Диспетчеризація котельні

Обладнання знято з виробництва

Котельная РОСС

Надійна і безпечна експлуатація котелень в сучасних умовах забезпечується єдиним комплексом контролю та управління технологічними процесами – системою диспетчеризації. Вона дозволяє здійснювати контроль в режимі реального часу силами мінімального штату співробітників. При цьому ризик виникнення аварійних ситуацій значно знижується.

Основна перевага диспетчеризації котелень – безперервність контролю і незалежність його від «людського фактора». Диспетчерський пункт (локальний або віддалений) дозволяє не тільки відслідковувати відхилення параметрів від заданих, але також передбачає роздільне управління режимом роботи кожного котла, вимір котельної температури і визначення режиму роботи пальника.

У число параметрів для контролю додатково включаються задана і дійсна температура на окремих контурах і по котельні в цілому, а також температура в бойлері. Відслідковуються безперервні показання тиску води і газу в системі, все захисні сигнали по котлу і стан клапанів, і дросельних засувок.

У контрольний контур можуть також входити параметри роботи завантажувального насоса і насоса рециркуляції ГВП. При необхідності, в рамках диспетчеризації котелень, може проводитися встановлення гучномовного зв’язку та підключення системи охорони приміщень котельні.

Можливі два варіанти побудови системи диспетчеризації:

Одна котельня і одне диспетчерське місце.
Кілька котелень і одне диспетчерське місце

Одна котельня і одне диспетчерське місце

Система диспетчеризации котельной №1

В этом случае в котельной устанавливается пульт сбора информации (ПСИ), а в диспетчерской – пульт визуализации информации (ПВИ). Между собой пульты связаны по интерфейсу RS-485 и могут находится на расстоянии 2 км друг от друга.

Кілька котелень і одне диспетчерське місце

Система диспетчеризации котельной №2

В цьому випадку в кожній котельні встановлюються пульт збору інформації (ПВІ) та пристрої зв’язку з оператором (УСО). А у віддаленій диспетчерської встановлюються УСО, ПВІ і автоматизоване робоче місце диспетчера (Армд).
Інформація від котельні в диспетчерську може передаватися по:

Радіоканалу.
По виділеній телефонній лінії.
За GSM каналу

Витрати на диспетчеризацію котельні швидко окупаються за рахунок скорочення робочих місць операторів. Централізоване оповіщення про відхилення від заданих параметрів дозволяє організувати обслуговування декількох котелень силами однієї оперативної черговою бригадою. Після проведення диспетчеризації відпадає необхідність в постійній присутності на об’єкті обслуговуючого персоналу.